2017-01-28

Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso BEBRAS II etapas

2017 m. sausio 28 d. aštuoniuose Lietuvos aukštosiose mokyklose (Alytaus kolegijoje, Kauno technologijos universiteto Informatikos fakultete, Klaipėdos universiteto miestelyje JTGMF fakultete, Kauno technologijos universiteto Panevėžio technologijų ir verslo fakultete, Panevėžio kolegijoje, Šiaulių universitete, Utenos kolegijoje, Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakultete) vyko Informacinių technologijų konkurso „Bebras“ II etapas. Vilniaus regiono dalyviai užduotis sprendė Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakultete. Į šiemet surengtą „Bebro“ konkurso II etapą buvo kviečiami tik dviejų amžiaus grupių dalyviai – geriausiai pasirodę juniorai ir senjorai, t. y. 9 – 12 klasių mokiniai.

Iš mūsų gimnazijos II-e etape dalyvavo IVG klasės mokinė Elza Kimbar.

Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto auditorija devintą valandą ryto jau buvo pilna mokinių. Nemažai jų buvo atvažiavę net iš netolimų miestų ir miestelių. Renginį atidarė ir laimėtojus skelbė prodekanas Linas Būtėnas. Po pasveikinimo kalbos devintokai ir dešimtokai išėjo spręsti konkursinių uždavinių, o vienuoliktokai ir dvyliktokai liko auditorijoje klausytis paskaitos apie paieškos sistemos „Google“ reitingavimo algoritmus.

Vėliau atėjo vienuoliktokų ir dvyliktokų eilė spręsti uždavinius. Mokiniai nuėjo į klases, kuriose buvo paruošti kompiuteriai. Uždavinių buvo 15, laiko vos 30 minučių. Uždaviniai buvo įdomūs: įvairūs algoritmai, galvosūkiai, kompiuterių sistemos suvokimo, interaktyvios ir įvairiausios kitokios užduotys. Tačiau tikrai nelengvi ir reikalaujantys visų mokinio galimybių pajungimo.

Tą pačią dieną buvo skelbiami konkurso rezultatai. Tokiose konkursuose ne tiek svarbu nugalėti, kiek sudalyvauti. Tikimės, kad kitais metais tarp prizininkų bus ir mūsų gimnazijos mokiniai.

Jau antrą dešimtmetį gyvuojantis tarptautinis „Bebro“ konkursas vyksta daugiau kaip 40 šalių. Juo siekiama patraukti moksleivių dėmesį, atskleisti informatikos kaip mokslo įdomumą, ją susieti su matematikos principais, supažindinti su pagrindinėmis informatikos ir informacinių technologijų sąvokomis, paskatinti domėtis šiuolaikiniais informatikos metodais.